Working together brings us closer.
Sharing connects us.
Deducerea TVA în baza bonurilor fiscale (2) – cum raportam in declaratii? - April 23, 2013
-
12 responses to “Deducerea TVA în baza bonurilor fiscale (2) – cum raportam in declaratii?”
Leave a Reply Cancel reply
You must be logged in to post a comment.
-
Validarea declaratiilor fiscale prin site-ul ANAF - April 23, 2013
-
3 responses to “Validarea declaratiilor fiscale prin site-ul ANAF”
-
Emilia says:
Vă aducem în atenție un aspect foarte important cu privire la depunerea declarațiilor fiscale. Astfel, chiar dacă depuneți declarațiile prin poștă, la ghișeul administrației fiscale sau online, trebuie să vă asigurați că declarația a fost validată, accesând link-ul pus la dispoziție pe pagina de Internet a ANAF (http://www.anaf.ro/StareD112/).
-
Raluca Baldea says:
În cazul în care declarația conține erori, organele fiscale nu o vor valida și vor considera că aceasta nu a fost depusă, iar dacă dumneavoastră nu verificați starea declarației la link-ul menționat mai sus, nici nu o să aflați că respectiva declarație este considerată nedepusă și riscați ca autoritățile să facă stingerea obligațiilor fiscale eronat sau chiar ca societății să-i fie anulat codul de înregistrare în scopuri de TVA (ca urmare a nedepunerii deconturilor de TVA pentru 6 luni consecutive).
-
Marina Alexandru says:
Așadar, sfatul nostru este ca în termen de 2 – 3 zile de la depunerea declarației să verificați starea acesteia pe pagina de Internet a ANAF și să salvați recipisa (disponibilă pe pagina ANAF timp de 60 de zile de la depunerea declarației) care confirmă validarea sau din contră nevalidarea (caz în care vă recomandăm să contactați autoritățile pentru a identifica motivul nevalidării). Puteți accesa informațiile privind starea declarației introducând numărul declarației depuse și CUI-ul societății. Dacă ați depus declarația prin poștă și nu știți ce număr de înregistrare i s-a alocat, accesând link-ul ANAF (prin introducerea unui număr de înregistrare al unei declarații fiscale mai vechi depuse la ghișeu) veți putea vizualiza și informația privind declarația depusă prin poștă.
Leave a Reply Cancel reply
You must be logged in to post a comment.
-
-
Reducing the cash-in term based on Directive 2011/7/UE – HOW DOES IT HELP YOU? - April 23, 2013
-
2 responses to “Reducing the cash-in term based on Directive 2011/7/UE – HOW DOES IT HELP YOU?”
-
Pe 2 aprilie 2013 Directiva CE 2011/7/UE privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale a fost transpusă și în legislația românească, prin Legea nr. 72/2013. Acest act normativ stabileste termenele maxime de efectuare a plăților aferente tranzacțiilor comerciale efectuate între profesioniști (i.e. persoane fizice şi/sau juridice care desfășoară activități economice) și între aceștia și o autoritate publică contractantă. Aceste termene maxime sunt:
• între profesioniști – termenul maxim pentru plata facturilor nu poate depăși, în general, 60 de zile calendaristice. Legea prevede și situațiile și condițiile în care acest termen poate fi extins.
• între un profesionist și o autoritate publică contractantă termenul de plată a facturilor nu poate depăşi, în general, 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii / recepţiei bunurilor. În cazul specific al instituțiilor și entităților publice din domeniul serviciilor medicale de sănătate se poate stabili un termen de plată de până la 60 de zile calendaristice.
Pentru pentru nerespectarea termenului de plată a facturilor se pot calcula dobânzi penalizatoare, precum și daune-interese pentru toate cheltuielile suportate cu recuperarea creanţei.
Clauzele contractuale considerate abuzive sunt lovite de nulitate absolută, în determinarea caracterului abuziv al unei practici sau clauze, instanţa luând în considerare toate circumstanţele cauzei.
-
In afara de faptul ca majoritatea profesionistilor cu care am vorbit se intreaba (firesc) “si care e penalizarea daca nu se respecta legea” , al raspuns nu am primit la intrebarea lansata. Daca voi aveti alt punct de vedere, pls share.
Totusi, din punct de vedere al platilor autoritatilor publice, ne asteptam la imbunatatiri substantiale. Aviz celor care au proiecte de finantare in derulare.
Leave a Reply Cancel reply
You must be logged in to post a comment.
-
-
Știați că pentru achiziții de bunuri sau servicii, mai mici de 400 de euro, putem deduce TVA în baza bonului fiscal, fără să mai fim nevoiți să solicităm emiterea unei facturi?
Începând cu 14 martie 2013, odată cu modificarea Normelor de aplicare a Codului fiscal prin Hotărârea Guvernului 84/2013, deducerea TVA aferentă achizițiilor de bunuri și / sau servicii poate fi efectuată în baza bonurilor fiscale, cu condiția ca pe bonul fiscal să fie inclus cu ajutorul casei de marcat și codul de TVA al cumpărătorului.
În plus, insistențele fiecăruia dintre noi în vedere emiterii de către furnizori a unui bon fiscal care să includă și codul de TVA al cumpărătorului va determina furnizorul să-și adapteze casele de marcat și respectiv să-și instruiască personalul pentru a putea răspunde solicitărilor noastre.
Această modificare legislativă îngreunează însă deducerea TVA pentru bonurile de combustibil, având în vedere faptul că nici la acest moment o mare parte din benzinării nu și-au instruit personalul sau nu și-au setat casele de marcat pentru a putea include codul de TVA al cumpărătorului pe bonurile fiscale, în timp ce, în cele mai multe cazuri, atunci când solicităm emiterea unei facturi, fie nu se poate în acel moment, fie durează atât de mult încât data viitoare renunțăm din start la impusul de a mai solicita vreo factură.
MOL m-au impresionat din prima, nici nu aparuse bine reglementarea si a doua zi mi-au printat bonul de casa cu tot ce aveam nevoie pentru deducerea TVA (codul de TVA).
Si OMV Petrom au reusit (astazi) sa-si implementeze sistemul prin casele de marcat.
Foarta interesanta informatie, multumesc.
Trebuie ca VAT number-ul cumparatorului sa apara intr-un loc anume pe bonul fiscal, sau poate fi oriunde atata timp cat e marcat ca atare?
La benzinariile din provincie e jale 🙂 !
Razvan, codul fiscal al cumparatorului poate aparea oriunde pe bon, doar sa fie imprimat de casa de marcat si nu scris cu pixul de casier 🙂
Adriana, imi pare rau, eu am inteles de la OMV ca le-au schimbat software-ul la toti… Well, o fi ca la internet: se propaga mai greu… 🙂
Multumesc pentru informatie Emilia.
În contextul în care, în vederea deducerii TVA aferente achizițiilor de până la 400 euro nu va mai fi necesară solicitarea unei facturi, deducerea putând fi efectuată în baza bonurilor fiscale care includ codul de TVA al cumpărătorului, pentru multe dintre achizițiile efectuate vom avea în loc de factură bonul fiscal. Teoretic, conform formulării actuale a legislației, bonul fiscal îndeplinește toate condițiile unei facturi simplificate. Așadar, ce includem de fapt în declarația 394? Includem doar facturile standard sau includem și facturi simplificate, prin urmare și bonurile fiscale?
O întrebare care are în prezent 2 posibile răspunsuri: (1) abordarea autoritățile fiscale (informală până la acest moment) care explică faptul că în declarația 394 nu se includ și bonurile fiscale și (2) formularea actuală a legislației care asimilează bonurile fiscale unei facturi simplificate. Aceste răspunsuri nu rezolvă problema noastră, a contribuabililor, și rămâne întrebarea ce facem cu bonurile fiscale până la urmă?
Răspunsul la această întrebare ar fi că bonurile fiscale NU trebuie incluse în declarația 394, având în vedere faptul că intenția autorităților pare să nu fi fost aceea de a extinde obligația de raportare în 394 și la bonurile fiscale, iar în practică autoritățile fiscale solicită corectarea declarației 394, în situația în care aceasta include și bonurile fiscale. Totuși, această neconcordanță între legislație și practică lasă loc de abuzuri din partea autorităților fiscale, până la momentul în care se va sincroniza abordarea din practică cu prevederile legale.